Sälen och tidiga mornar!!

Måste börja med att säga att jag de två senaste dagarna senast gått upp 05:20... Inte illa!!
Ett problem var bara att igår gick jag upp för att gå till gymet som öppnar 6 på fredagar, ja just det fredagar..
Men det var ju Torsdag så det var bara vända hem igen och gilla läget=)

Nu sitter jag uppe i Sälen för någon dag på skidor och skoter, för att sedan ha några grymma veckor framför mig och förhoppningsvis lägga alla bitar på plats och tagga för en grym säsong i sommar!!

Avslutar med världens bästa video genom tiderna!
Lyssna, se och njut..



/AA

Hard work, work....

Har precis återhämtat mig lite från ett gympass imorse, och har insett att träna förkyld måste vara bland det dummaste man kan göra!
Nu sitter jag och jobbar med lite saker inför nästa år..
Kan bli en riktigt grym säsong om allt faller på plats nu under våren vilket jag hoppas!!
Vore kul om allt lirade och en del nya partners valde att hoppa på vårt koncept och gillar vårt upplägg som gynnar allas varumärken.



Nu lunch som sällan!!




Some pictures from gårdagen!!

Här kommer några kort från gårdagens prisutdelning i Örebro!
En trevlig kväll med en del racingsnack och trevligt sällskap..



What, är du också här?



Intervju....



Topp 3 i JTCC/JSM 2009.



Jag och en av mina största barndomsidoler Kenneth Hansen.


Tänk att...

0-52c8906c4f81fa5ba006f8527a91c98a.png

Tänk att det fanns en plats åt dig med! Kom precis hem från Örebro där jag fått mitt SM silver sen i somras! Efter en lång och utdragen prisutdelning fick jag till slut min medalj som nu ligger i tryggt förvar:) Bilder kommer imorn! /AA


Bra liv?

Har funderat lite på vad folk tänker när man säger att man är racerförare??
Hhhm, men många verkar tro att man lever rätt lyxigt, men varför funderade jag...
Sen hittade jag det här och insåg att det var lite av den bilden som var uppmålad av en racerförare, men jag lovar att inte mitt liv är så här...



Mer vatten och bröd åt proffsen!!;)

Nu ska jag gå och lägga mig på mitt eget Hilton Hotel...

Go natt

//AA

När ska...

631ddac0cdb3578892eb0fec6c1478a1.png

När ska folk börja fatta? Nej just det, vi håller ju inte på med någon bollsport så det var ju inte så konstigt att inte Marcus Ericsson fick priset som årets nykomling på idrottsgalan! Nu stänger jag av, hej då...


Kul för svensk motorsport..

Året var 1999, på sommaren på Örebro Motorstadion.
Det var Go-kart tävling och jag slutade tvåa, och delade prispallen med två andra inte helt okända förare.
Den ena var Kevin Engman (4;a JTCC 2009), och den andra var Marcus Ericsson (Japans mästare i Formel 3 2009).
Idag verkar det dock stå klart att Marcus kommer köra GP2 nästa säsong efter ett F1 test i höstas med vinnarteamet Brawn GP.
GP2 är för er som inte vet klassen under Formel 1 om man säger så, och killen har alla chanser att ta sig hela vägen!
Grym talang, bra sponsorer och grym uppbackning..
GoGoGo Marcus!



I övrigt är det full fart som sällan skådats, morgon till kväll och det ligger på en del inför nästa säsong!
Längtar något alldeles otroligt och känner mig mer motiverad än någonsin..
Bilen verkar komma hem i mitten på februari och sen misstänker jag att det blir full speed ända fram till premiären och förhoppningsvis en säsong full med framgång!!



Kör hårt i kylan allihopa så hörs vi!!
//Adde



Reflektioner av presentation...

Som ni säkert vet presenterade jag mina planer inför nästa år igår. Många har hört av sig vilket är väldigt smickrande, och framför allt har det uppmärksamats en del i media vilket är av stor vikt i den här branschen!

Här är en del av det som skrevs igår..















Självklart ska nån läktarchaffis säga sitt också...



//AA

JTCC tvåan Andreas Ahlberg kör nya Camaro Cup 2010.

Pressrelease 10/1 2010. Avesta

Efter en total andra plats och ett JSM silver i JTCC växlar Andreas Ahlberg och BMS Event upp ännu en växel och kör den nya Camaro Cup gen.5 bilen säsongen 2010.

Bilen man kommer att köra är alltså den nya Camaro Cup bilen som visades på Martorp Park i samband med STCC-finalen förra året. Bilen ägs av den forne racingföraren Mikael Nordlander på Årsta Bil i Stockholm men drivs och monteras i Avesta hos BMS Event.

Det här är ett beslut som vuxit fram under hösten och det känns som ett naturligt steg att gå vidare med vår vision om att bli ett professionellt racingteam. Standarden på klassen har successivt ökat under de senaste åren och med den nya bilen är Camaro Cup ett realistiskt koncept och en proffsig klass, framförallt inom rimliga pengar.

Satsningen möjliggörs genom en del gamla partners men också nya företag som väljer att satsa på BMS Event och bröderna Joakim och Andreas Ahlberg och deras koncept.

Andreas Ahlberg kommer alltså gå från 130 hästar och framhjulsdrift till en bil med 430 hästar och bakhjulsdrift och varvtider som ligger långt under de han någonsin varit i närheten av. Han är ändå medveten om vad som kommer att krävas för att nå framgång i den nya klassen men är inte speciellt orolig.

- Visst, det kommer ta ett tag att komma in sig i den nya bilen men jag är övertygad om att vi kommer visa resultat redan första året i den nya klassen, kommenterar han.

Med detta lämnar bröderna Ahlberg helt JTCC bakom sig efter fem riktigt framgångsrika år med 10-talet segrar, 30-talet pallplatser, ett SM silver och ett SM guld som facit.

- Vi bläddrar ännu ett kapitel och ser fram emot nya framgångar med nya bilar, partners och andra förutsättningar, säger BMS Events teamchef Gunnel Ahlberg.

Inom ett par veckor hoppas man kunna presentera alla bitar och förmodligen ännu en ny bil i BMS Event.

Foto: BMS Event













Foto:CamaroCup.com /Delta Photo









Specifikationer Camaro Cup gen-5

Motor: Chevrolet V8 på 5,7 liter. Effekt ca 440 hk, vridmoment över 600 Nm. Katalytisk avgasrening.
Bränsle: E85 Etanol
Växellåda: 4-växlad Richmond Super T10.
Stötdämpare: Öhlins
Chassi: Rörram Camaro Cup 2010-specifikation.
Framvagn: Fullt justerbar med rörlänkarmar.
Bakaxel: GM, med Rampdifferential.
Bromsar fram: Skivor AP-Racing, Willwood 6-kolvs ok.
Bromsar bak: Skivor GM original, Willwood 4-kolvs ok.
Kaross: Glasfiber - Camaro Cup 2010-specifikation.
Interiör: Aluminium
Däck: Michelin slicks
Fälgar: 9-9,5 x 17
Minimivikt bil med förare: Ca 1175 kg.



Back in town!

Tillbaka i Avesta och verkligheten igen..
Dagen har bestått av en massa pyssel och övrigt som ska vara fixat inom en snar framtid!
I helgen sker en del spännande saker och nästa vecka kommer det ske stora grejer i racevärlden och Brovallen, det kan jag lova;)
Så håll ögonen öppna, se upp i backen!



Hade!

/A


Stockholm-Avesta-Sälen

Kan börja med att säga att det varit svårt att få upp mitt år i biler som jag lovat, men det kommer så snabbt som möjligt!

Sitter i Stockholm och funderar lite över vardagen!
Ska inom kort sätta mig i bilen för att åka hem till Avesta, för att imorgon åka vidare mot kyla, snö och Sälen..
Blir nog en hel del skoteråkning och annat skoj, beroende på vad vädret tillåter.

Inom kort kommer jag också att presentera mina planer för 2010 oficiellt, ett bra koncept som kan ge mig schyssta förutsättningar att lyckas och visa resultat!
Så håll ögonen öppna, go BMS Event 2010...



Hörs Hej!

RSS 2.0