Ny design!
Mästerskapsledaren kommer till Gelleråsen med ny design.
Lagom till den andra halvan på 2009 års JTCC-mästerskap kommer Andreas Ahlberg till Karlskoga för att försvara sin mästerskapsledning med ny design på bilen.
-Det känns grymt bra och jag är laddad till tusen, säger Andreas. Hittills har Andreas Ahlberg haft en säsong där det både gått upp och ner.
-Vi har varit väldigt snabba men vi har också haft en hel del otur, men nu gäller det att gå för poängen och verkligen samla så mycket det bara går de helger som är kvar. Men ingenting ska tas förgivet i det ovanligt tighta JTCC- mästerskapet, då det endast skiljer 10 poäng mellan Ahlberg och Joakim Forsell på fjärde platsen.
Mästerskapsledaren kommer till Karlskoga med en bil som har viktlådan full med de maximala 70 kilo. -Det kommer helt klart att påverka bilen, men jag gillar läget och tävlar för att vinna och det är just därför jag fått vikten. Det gäller att se det som ”belöningsvikt” och göra det bästa av situationen varje gång man sätter sig i bilen.
-De tester teamet genomfört under sommaruppehållet har gett oss svar på de frågor vi haft och vi ser ljust på den kommande helgen, säger 2007 års mästare Joakim Ahlberg som i år coachar fram lillebrorsan Andreas med stor framgång. -Han har skött sig bra och det hoppas jag han fortsätter med, han har lite att leva upp till, säger storebror och skrattar.
En annan nyhet inför helgens tävlingar är att Ahlberg kommer med ny design på bilen.
-Mina frågetecken på sidan har äntligen försvunnit och jag kommer att åka med reklam för företaget Badatunna Europa AB, ett Karlskogabaserat företag.
-Det känns grymt bra och den ser riktigt snabb ut med den blåa dekoren på sidan, säger en glad Andreas.
- Badatunna Europa AB är en snabbt växande Karlskogaföretag, med tillverkning av Badtunnor och Bastutunnor. -Vi säljer ungefär 60% av vår volym i Sverige och resterande 40 % exporteras vi till andra länder i Europa.
-Att stödja en ung talang inom motorsporten och på samma gång exponera företagets varumärke ser vi som ett mycket bra samarbete för framtiden.
-Vi hoppas med detta ytterligare kunna hjälpa Andreas till en framgångsrik helg på Gelleråsen, säger företagets VD Björn Broström.
-Samarbetet sträcker sig först och främst över helgen på Karlskoga, sen får vi se vad som händer, berättar Andreas.
Pressrelease Brovallen 12/8 2009
[email protected]
www.Bmsevent.se
www.Badatunna.se
stcc.se/jtcc

Kommer bli sjukt bra!!!
// Adde
Lagom till den andra halvan på 2009 års JTCC-mästerskap kommer Andreas Ahlberg till Karlskoga för att försvara sin mästerskapsledning med ny design på bilen.
-Det känns grymt bra och jag är laddad till tusen, säger Andreas. Hittills har Andreas Ahlberg haft en säsong där det både gått upp och ner.
-Vi har varit väldigt snabba men vi har också haft en hel del otur, men nu gäller det att gå för poängen och verkligen samla så mycket det bara går de helger som är kvar. Men ingenting ska tas förgivet i det ovanligt tighta JTCC- mästerskapet, då det endast skiljer 10 poäng mellan Ahlberg och Joakim Forsell på fjärde platsen.
Mästerskapsledaren kommer till Karlskoga med en bil som har viktlådan full med de maximala 70 kilo. -Det kommer helt klart att påverka bilen, men jag gillar läget och tävlar för att vinna och det är just därför jag fått vikten. Det gäller att se det som ”belöningsvikt” och göra det bästa av situationen varje gång man sätter sig i bilen.
-De tester teamet genomfört under sommaruppehållet har gett oss svar på de frågor vi haft och vi ser ljust på den kommande helgen, säger 2007 års mästare Joakim Ahlberg som i år coachar fram lillebrorsan Andreas med stor framgång. -Han har skött sig bra och det hoppas jag han fortsätter med, han har lite att leva upp till, säger storebror och skrattar.
En annan nyhet inför helgens tävlingar är att Ahlberg kommer med ny design på bilen.
-Mina frågetecken på sidan har äntligen försvunnit och jag kommer att åka med reklam för företaget Badatunna Europa AB, ett Karlskogabaserat företag.
-Det känns grymt bra och den ser riktigt snabb ut med den blåa dekoren på sidan, säger en glad Andreas.
- Badatunna Europa AB är en snabbt växande Karlskogaföretag, med tillverkning av Badtunnor och Bastutunnor. -Vi säljer ungefär 60% av vår volym i Sverige och resterande 40 % exporteras vi till andra länder i Europa.
-Att stödja en ung talang inom motorsporten och på samma gång exponera företagets varumärke ser vi som ett mycket bra samarbete för framtiden.
-Vi hoppas med detta ytterligare kunna hjälpa Andreas till en framgångsrik helg på Gelleråsen, säger företagets VD Björn Broström.
-Samarbetet sträcker sig först och främst över helgen på Karlskoga, sen får vi se vad som händer, berättar Andreas.
Pressrelease Brovallen 12/8 2009
[email protected]
www.Bmsevent.se
www.Badatunna.se
stcc.se/jtcc

Kommer bli sjukt bra!!!
// Adde
Kommentarer
Trackback